Towards a typological classification of false friends (Spanish-English) R Chacón-Beltrán Revista Española de Lingüística Aplicada, 29-40, 2006 | 75 | 2006 |
Insights into non-native vocabulary teaching and learning R Chacón-Beltrán, C Abello-Contesse, MM Torreblanca-López Multilingual Matters Limited, 2010 | 68 | 2010 |
Bilingual and multilingual education in the 21st century: Building on experience C Abello-Contesse, PM Chandler, MD López-Jiménez, R Chacón-Beltrán Multilingual Matters, 2013 | 58 | 2013 |
The Dawn of the Human-Machine Era: A forecast of new and emerging language technologies. D Sayers, R Sousa-Silva, S Höhn, L Ahmedi, K Allkivi-Metsoja, ... | 46 | 2021 |
Vocabulary learning strategies outside the classroom context: what adults learn in a technology-based learner-centred environment R Chacón-Beltrán The Language Learning Journal 46 (5), 583-593, 2018 | 38 | 2018 |
The role of MOOCs in the learning of languages: Lessons from a beginners’ English course R Chacón-Beltrán Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2017 | 37 | 2017 |
Massive Online Open Courses and Language Learning: the Case for a Beginners' English Course R Chacón-Beltrán Procedia - 4th World Conference on Learning Teaching and Educational …, 2014 | 33 | 2014 |
1. Vocabulary teaching and learning: introduction and overview MRC Beltrán, CA Contesse, MMT López Insights into non-native vocabulary teaching and learning, 1-12, 2010 | 32 | 2010 |
Free-form writing: computerized feedback for self-correction R Chacón-Beltrán ELT Journal 71 (2), 141-149, 2017 | 25 | 2017 |
The effects of focus on from in the teaching of spanish-english false friends R Chacón-Beltrán Revista española de lingüística aplicada, 65-79, 2004 | 18 | 2004 |
LA ENSEÑANZA DE ‘COLOCACIONES’EN ESPAÑOL COMO L2: UNA PROPUESTA DIDÁCTICA R Chacón-Beltrán, JL Alvarez-Cabanillas ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada 4, 237-253, 2003 | 17* | 2003 |
An Introduction to Sociolinguistics R Chacón-Beltrán | 16* | 2004 |
El Trabajo Fin de Máster (TFM) de Humanidades en el EEES: Análisis de las necesidades de los estudiantes A San-Mateo-Valdehíta, R Chacón-Beltrán REdU. Revista de docencia universitaria 16 (1), 303-319, 2018 | 15 | 2018 |
Age in L2 acquisition and teaching C Abello-Contesse (No Title), 2006 | 15 | 2006 |
La enseñanza del vocabulario en inglés como L2: el efecto del énfasis en la formación lingüística en el aprendizaje de cognados falsos R Chacón-Beltrán Universidad de Sevilla, 2000 | 15 | 2000 |
Sociolinguistics R Chacón-Beltrán Universidad Nacional de Educación a Distancia, UNED, 2015 | 14 | 2015 |
Learner Autonomy and Lifelong Learning: Technological Solutions in the European Higher Education Area R Chacón-Beltrán English Language Teaching in the European Credit Transfer System: Facing the …, 2009 | 11 | 2009 |
Attitudes Toward English as a Lingua Franca Among Prospective EFL Teachers in Spain. R Chacón-Beltrán Intercultural Competence Past, Present and Future. Intercultural …, 2021 | 9 | 2021 |
El uso de expresiones regulares en la detección de errores escritos: implicaciones para el diseño de un corrector gramatical. R Chacón-Beltrán ACTAS DEL VIII CONGRESO DE LINGÜÍSTICA GENERAL, 513, 2008 | 9* | 2008 |
La legislación de los programas bilingües en educación infantil y primaria desde la perspectiva docente L Lozano-Martínez, R Chacón-Beltrán RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada 16 (1), 3-22, 2017 | 8 | 2017 |